Nyitólap Magunkról Legújabb szám
 
Grafodidakt
-Szellemi Műhely
-Írásszakértő
-Gyermekrajz-Szimbólumok
-Mentálhigiéné
-Média-Humán
-Oktatás - Szakmatörténet
-Nevelési Tanácsadó
-Színes
-Pszichológia
-Nagyító alatt
-Pantheon
-Mesterségük címere
websas.hu
A dolgok rejtett rendje

A hirdetésekben és reklámeszközökön alkalmazott képi ábrázolások hatásfoka nagymértékben attól függ, mennyire vesszük figyelembe ezt a jelképrendszert. Ez társadalmanként eltérõ lehet. Ezenkívül mindenkor érdemes piackutatást tartanunk, mielõtt pl egy újonnan bevezett terméket reklámozni kezdünk...

Nagyobb eredménnyel jár egy álló formájú szalaghirdetés, mint egy szegélyléc?
Miért világos és magas mindaz ami jó és miért festjük az ördögöt és a rosszat mindig feketének?
Miért mocsár a bûn és a jókedv miért sugárzó?
Miért van a jó mindenkor fent és a rossz mindenkor lent?
Az ideálisnak mindig kék a szeme a bûnözõé mindig sötét.
Miért magányosak mindig a mûvészek és miért részesítik a gentlemanek a szõkéket elõnyben?
Egy intim bárban tompított világítás mellett finomabbnak érezzük a koktélt.
A dicsõség ragyog, az árulás komor és sötét.
Nem lehetne-e éppúgy hófehér a bûn és piszosszürke az erény?
Miért jelképezi a jókedvet a piros és nem a zöld szín?
A sárga kétségbeesést és a kék féltékenységet egy kétkedõ válrándítással elintézhetjük.
A bonbon rózsaszin dühöt kinevetjük.
De a kék Duna is minden csak nem kék.

Az a rejtett rend részben élettani-biologiai eredetû.
A sötétség veszedelmesebb mint a világosság és a fény.
A meleg védettséget, biztonságot sugároz a hideg mar, agressziv és ellenséges.
A föld, talaj szilárdságot, megbizhatóságot jelképez.
Arra áhítozunk, hogy meghóditsuk a levegõt, ebbõl nõ ki a magasság utáni vágy és a pozitiv értékelése mindannak ami odafent van.
Ami fehér és világos nehezen elrejthetõ. A hó fehér és makulátlan a fehérbe öltözött menyasszony tiszta és ártatlan.

A hirdetésekben és reklámeszközökön alkalmazott képi ábrázolások hatásfoka nagymértékben attól függ mennyire vesszük figyelembe ezt a jelképrendszert. Ez társadalmanként eltérõ lehet. Ezenkívül mindenkor érdemes piackutatást tartanunk, mielõtt pl egy újonnan bevezett berméket reklámozni kezdünk
"

Az idõk folyamán természetesen akadtak olyan reklámok, amelyek ezen szabályokat, eljárásokat figyelmen kívül hagyták, ami jelentõs piacvesztéshez vezettek vagy a termék bevezetéskor annak sikertelenségét idézte elõ.


Erdõs Ildikó
grafológus

Forrás:
Reklámpszichológia (válogatott tanulmányok)
Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
1974



Erdõs Ildikó