Nyitólap Magunkról Legújabb szám
 
Grafodidakt
-Szellemi Műhely
-Írásszakértő
-Gyermekrajz-Szimbólumok
-Mentálhigiéné
-Média-Humán
-Oktatás - Szakmatörténet
-Nevelési Tanácsadó
-Színes
-Pszichológia
-Nagyító alatt
-Pantheon
-Mesterségük címere
websas.hu
Ki a tökéletes web 2.0-ás termékmenedzser?

A cikkbõl megtudhatja milyen jellemvonásokkal kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a web 2.0 világában.
Jóllehet napjainkban - a Web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedõ cégek termékmenedzsereire mégis különösen nagy kihívások és kitûnõ karrier lehetõségek várnak.


A cégvezetõknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra frissen jelentkezõ jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerû környezetben. Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.
Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló, a technológiai piac területén tevékenykedõ termékmenedzserben.
Elõször is szenvedélyesen szeretniük kell a területet ahol dolgoznak. Az emberek többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan rajonganak valami iránt: internet-mániás, gép-bolond, videó játék-függõ. Mégis pontosan ezek azok a jellemzõk, melyek után kutatnia kell, ha a termékei iránt szenvedélyesen lelkesedõ kollégát keres.
Másodszor egy jó termékmenedzsernek "képben kell lennie" a mindenkori megvalósítható design-al és a fejlesztési lehetõségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet, amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek nevezik.
Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is, mert mesterien tudják értelmezni milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra van szüksége piacának, és ezek miképpen kivitelezhetõk.
A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektõl.

• Elõrelátó és szerény
Megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük. Öntõl várják, hogy kigondolja a megoldást. A vásárlók egy jelentõs csoportja azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki - szeretnének belefolyni az eseményekbe és lehetõséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor a "látnok" termékmenedzser kolléga után kutat, gyõzõdjön meg arról is, hogy megfelelõen alázatos-e az illetõ. Lépjen túl a csodálatosan kreatív ötletein és koncentráljon arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségével.
• Hit az emberekben
Képtelenség, hogy valaki sikeres web 2.0-ás termékmenedzser legyen, ha nincs eredendõen bizalma a csoport erejében. Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égetõ vágyat érez arra, hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat melyeket a felhasználók küldenek be a honlapon akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen ne válasszon olyan termékmenedzser kollégát online cégéhez aki túlságosan szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.
• Szociális beállítottságú
A jó termékmenedzserek a jelenben élnek és jó megfigyelõképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkezõ társadalmi trendeket illetõen.
A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel - elolvassa a felhasználói véleményeket és válaszaiban "mögé" kérdez a dolgoknak. Érdemes hangsúlyt fektetnie arra, hogy jelöltje mennyire képes aktívan figyelni másokra, eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.
• Közremûködõ
Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen szerepet játszik az informatikai termékek fejlesztésében is, mert biztosítja a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol. A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell mûködnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetõvé kell tennie magát a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyûjtenie - blogokon, fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok sikerességérõl, termékhasználati tapasztalatokról stb.
A fentiekben rengeteg olyan tulajdonságot olvashatott, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelõen kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit és lehetõségeit.
Minden szervezet más, ezért különbözõ kihívásokat kínál a marketingesek számára is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelõ termékmenedzsert az jelentõs különbséget fog eredményezni bevételében is, mert egy megfelelõ szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem a szívébe is könnyedén belophatja magát.

Forrás: www.marketingcommando.hu