Nyitólap Magunkról Legújabb szám
 
Grafodidakt
-Szellemi Műhely
-Írásszakértő
-Gyermekrajz-Szimbólumok
-Mentálhigiéné
-Média-Humán
-Oktatás - Szakmatörténet
-Nevelési Tanácsadó
-Színes
-Pszichológia
-Nagyító alatt
-Pantheon
-Mesterségük címere
websas.hu
Nyitólap / Rovataink / Oktatás - Szakmatörténet / Beköszöntő

Grafológus a pedagógiában

"Nem ami látható, hanem ami láthatatlan az rejtélyes igazán a világban." Oscar Wild szavait a kézírásra vonatkoztatva is nagyon találónak érzem. Hiszen éppen ez az, ami egy grafológust ösztönöz. A kézírásból, hogyan ismerhetõ meg a jellem, a formák hátterébõl elõbukkanó rejtély, az egyediség.

Ez a kíváncsiság vezérelt, amikor pedagógusként, kis gyerekeket tanítva, megismerkedtem a grafológiával. Azért írom, hogy megismerkedtem, mert nem terveztem, hogy a pedagógusoknak nyújtott ismereteket tovább bõvítem. Minél több szeletkéjét láttam meg azonban a nagy „egésznek”, annál biztosabb voltam benne, szeretném tudni, hogyan mûködik a módszer. A grafológiai tanulmányaim megtanítottak tanulni. Megértettem azt, hogy tudás, mint merev zárt rendszert alkotó képzet nincs, csak a „folyamat” létezik, egy állandóan fejlõdõ bõvülõ ismerethalmaz. Ahogyan a kézírásunk változik, az elemzési és értelmezési lehetõségek is kitágulnak, új módszerek segítik munkánkat.
Végzett grafológusként több grafológiai iskola rendszerét is igyekeztem megtanulni, ezáltal kiválasztva azt az utat, amelyik számomra legkönnyebb értelmezését adja a kézírásnak. Szeretek életvezetési tanácsadás szintjén foglalkozni a grafológiával, de pedagógusként a gyerekírások iránti érdeklõdésem mindig megmarad. Az igazi „rajongásom” azonban a történelmi személyek írásának vizsgálata felé irányul. Évekig gyûjtöttem a 18.–19. századból Magyarországon fellelhetõ, normaként alkalmazható ABC-s könyveket. Eredményként arra a megállapításra jutottam, hogy nem elég ismerni a vizsgált történelmi korra feltételezhetõen jellemzõ sztenderdet, fogalmat kell alkotni a kor történetérõl, kultúrájáról és a legfontosabbról, a helyi szokásrendszerrõl. Ahhoz, hogy egy valós személyiség elevenedjék meg elõttünk, pl. egy 17. századbeli írásból, bizony ezek az ismeretek szükségesek. Grafológusként választottam a történelem tanulását, és a két tudomány kiegészíti egymást az életemben.
Az oktatástól sem távolodtam el, tanítom a grafológiát. Évek óta sikeres az együttmûködésem a Grafodidakt Központtal, a Magazinban is rendszeresen publikáltam, így örömmel fogadtam a felkérést az Oktatási és szakmatörténeti rovat vezetésére. Itt oktatással, pedagógiai kutatásokkal, tanulmányokkal kapcsolatos írásokat találhat majd az olvasó. Az írástörténet és a grafológia történet témaköréhez tartozó cikkek is itt kapnak majd helyet. Terveim szerint, egyrészt szórakoztató olvasmányok gazdagítják majd a rovatot, másrészrõl új ismereteket is nyújtunk az érdeklõdõknek.
Remélem sok visszatérõ látogatója lesz a magazinnak

Nagy Marianna grafológus, rovatvezetõ

« Vissza a cikkekhez