Nyitólap Magunkról Legújabb szám
 
Grafodidakt
-Szellemi Műhely
-Írásszakértő
-Gyermekrajz-Szimbólumok
-Mentálhigiéné
-Média-Humán
-Oktatás - Szakmatörténet
-Nevelési Tanácsadó
-Színes
-Pszichológia
-Nagyító alatt
-Pantheon
-Mesterségük címere
websas.hu
Nyitólap / Rovataink / Nevelési Tanácsadó / Cikkek

Nevelési Tanácsadó

A nevelési tanácsadás rovatban az érdeklõdõk segítséget kaphatnak gyermekük (különleges) képességeinek felismerésére, szimbólumok keresésére, értelmezésére vonatkozóan. A grafológián és a rajzok elemzésén keresztül megérthetik gyermekük fejlõdési fázisait.
Magyarázatot kaphatnak viselkedésükre, félelmeikre, örökölt tulajdonságaikra.

Részletes bemutatkozás »



Iskolaérettség
Tavasz a megújulás, a reménység, és a várakozás évszaka, ám a beiskolázás elõtt álló kisgyermekek részére külön izgalmakkal teli idõszak ez. Hiszen ilyenkor kell iskolát választaniuk, és a szülõknek, pedagógusoknak eldönteni, hogy a gyermek egyáltalán menjen-e már iskolába, s hogy meliyk iskola a legjobb a gyermeknek. Ehhez kíván segíteni cikkünkben Kácsándi Regina grafológus tanácsadó munkatársunk.

Bővebben »

A grafológia alkalmazása a pedagógiában
Ma már nem kérdéses, hogy a grafológai milyen sokrétûen alkalmazható a pedagógiában. Ehhez kíván segítséget nyújtani számunkra Völgyi Péterné összefoglaló írása, melyben végig vezet bennünket a grafológai történeten át a pedagógiai grafológia legújszerûbb alkalmazásáig.

Bővebben »

Az autizmusról
Az autizmus szociális, kommunikációs kognitív készségek minõségi fejlõdési zavara, amely az egész életen át tartó, fogyatékos állapotot eredményezhet. Ez lehet igen súlyos, járulékos fogyatékosságokkal halmozott sérülés, illetve többé-kevésbé kompenzált (ritkán jól kompenzált) állapot. A súlyosan érintettek egész életen át teljes ellátásra, a jó képességûek egyénileg változó támogatásra szorulnak.

Bővebben »

Grafomotoros fejlesztés
Tavaly októberben érkezett hozzám anyukájával egy hétéves kisfiú. A pszichológus javaslatára, a gyermek finom-mozgásának elmaradása és szem-kéz koordináció zavara miatt hozta fejlesztésre. Feltûnt, hogy a gyermek nem néz rám, nem köszön, nem beszél, nem válaszol, csak szemét lesütve jelezte, hogy hallotta a hozzá intézett kérdéseket.

Bővebben »